HTML

Ha én egyszer...

Mindennapok, vélemények

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Hogy mi??!

szobbal 2011.05.12. 19:22

Nos elérkeztem én is egy ponthoz, ahol azt mondom a hallásom igen is fontos és vigyázni szeretnék rá!
Egy, másfél éve volt az hogy vettem füldugót, szivacsosat és néha néha használtam de aztán nem, mert mindig elmozdult, kiesett...
Hogy mért írom ezt? Mert sokszor hallom, hogy a motorozás közbeni szélzaj ártalmas a hallásunkra. Ezt én tapasztaltam is.: Fülzúgás, fejfájás, fejfájás kis émelygéssel.
Idén volt egy hosszabb túra, aminél már az autópályázás során rendesen fájt a fülem. Betettem a szivacsost de nem volt az igazi. Akkor határoztam el, kell másik. És a minap olvastam erről a dologról ismét.

Íme egy kis részlet:

A lenti ábrán látható, milyen eredményeket képes produkálni a hosszútávon, éveken át tartó, rendszeres zajártalom (Lényeges, hogy ez ártalom, nem akut behatás). Egy u.n. audiogram, amit egy audiometriás hallásvizsgálat után kézhez kapunk (tudjátok, amikor néni az akvárium előtt gombokat nyomogat, mi bent váltott kézzel csápolunk), vizuálisan is tudtunkra adja, hogy mennyit romlott a hallásunk.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Először u.n. "csipke" alakul ki szűkebb frekvenciasávban, mely idővel és a folyamatos negatív terheléssel tovább szélesedik, mélyül. Ezzel középkorunkra olyan dB gödröt látunk a grafikonon, melyet az Erzsébet téri kivitelezők is megirigyelnének, de akkor már késő. A folyamat visszafordíthatatlan, viszont van megoldás.
A zajártalom okozta halláskárosodás görbéje erősen lefele tart, ami azt jelenti, hogy az adott frekvencián a látható dB értékkel nagyobb intenzitású hang szükséges, hogy meghalljuk (4kHz - 55dB). A 30 dB-nél nagyobb esés a szociális küszöbszint meghaladását jelenti. ("csekély veszteség /27-40 dB/ a halk vagy távoli beszéd megértésében okozhat problémákat")
 

Nos ezt szeretném én elkerülni.
És ennek érdekében vettem egy füldugót. Motoros mértékkel egy tank benzin áráért!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hazafelé kipróbáltam és jó a fontos hangokat átengedi de a szélzajt csökkenti.
Mondhatnám zseniális! Remélem tényleg segít és nem az lesz a legtöbbet használt kérdésem, hogy: Hogy mi????


A cikk bővebben:
http://sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/fuldugo.html

A Füldugó neve Alpine MotoSafe
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szobbal.blog.hu/api/trackback/id/tr102899017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása